Enerji tasarruflu teknolojilerin kullanımı yalnızca enerji ve işletme maliyetlerinden tasarruf etmekle kalmaz, aynı zamanda kaynakları ve çevreyi de korur. Forklift filosu için doğru sürüş çok önemli bir kriterdir. Peki lityum iyon pillere veya yakıt hücresi sürücülerine geçiş ne zaman değerli hale gelir?
Artan enerji ihtiyaçları ve artan enerji maliyetleri, giderek daha fazla şirketin enerji tüketimine daha yakından bakmasına neden oluyor. Ayrıca daha sıkı AB iklim hedefleri, artan çevre koruma gereklilikleri, CO2 emisyonlarına ilişkin vergiler ve sosyal sorumluluk, şirketlerin emisyonları azaltmak için daha fazla önlem almasını gerektiriyor.
Forklift filosu genellikle tasarruf potansiyeli sunar çünkü özellikle yanmalı motorlarla çalışan endüstriyel ekipmanlar için ve aynı zamanda kurşun-asit akülü geleneksel elektrikli forkliftler için daha fazla enerji verimli alternatifler mevcuttur . Bunların kullanımı oldukça ergonomiktir ve cihazların üretkenliği ve kullanılabilirliği artar.
Enerji sistemlerinin güçlü ve zayıf yönleri
Elektrikli forkliftler artık yaygınlaşırken içten yanmalı motorlu forkliftlerin oranı sürekli düşüyor. İntralojistikte elektromobilitenin avantajları açıktır: emisyonsuz çalışma, daha yüksek verimlilik, azaltılmış gürültü ve titreşim seviyeleri ve dolayısıyla daha fazla konfor. Elektrikli forkliftler, satın alma maliyetleri daha yüksek olsa bile önemli ölçüde daha düşük enerji ve bakım maliyetleriyle de puan kazanıyor. Performans, sağlamlık ve uygulama alanı açısından elektrikli forkliftler artık en azından klasik içten yanmalı motorlarla aynı seviyede; iç ve dış mekanlarda ve yüksek tonaj aralığına kadar.
Elektrikli forkliftler artık yaygınlaşırken içten yanmalı motorlu forkliftlerin oranı sürekli düşüyor. İntralojistikte elektromobilitenin avantajları açıktır: emisyonsuz çalışma, daha yüksek verimlilik, azaltılmış gürültü ve titreşim seviyeleri ve dolayısıyla daha fazla konfor. Elektrikli forkliftler, satın alma maliyetleri daha yüksek olsa bile önemli ölçüde daha düşük enerji ve bakım maliyetleriyle de puan kazanıyor. Performans, sağlamlık ve uygulama alanı açısından elektrikli forkliftler artık en azından klasik içten yanmalı motorlarla aynı seviyede; iç ve dış mekanlarda ve yüksek tonaj aralığına kadar.
Bu trend, daha yeni enerji depolama konseptleri ve alternatif tahrik teknolojileri ile güçleniyor. Toyota Material Handling’in ürün portföyünün yaklaşık %90’ı kurşun asitli veya lityum iyon akülerle donatılmış elektrikli forkliftler ve elektrikle çalışan transpaletler , sipariş toplayıcılar , çekiciler ve uzanmalı veya dar koridor forkliftlerinden oluşur . Lityum iyon cihazların toplam satışlardaki payı sürekli artıyor. Şu anda Toyota’nın Almanya’daki elektrikli endüstriyel ekipmanlarının %27’si lityum iyon teknolojisiyle satılıyor . Ayrıca Toyota’nın elektrikli forklift filosunun %85’inden fazlası opsiyonel olarak yakıt hücresi tahrikli olarak da mevcuttur .
Maliyet yapısı ve ekonomik yönler
Peki farklı tahrik teknolojilerinin forkliftin enerji ve işletme maliyetleri üzerindeki etkisi nedir? Gerekli altyapıyı kurma maliyetleri de dahil olmak üzere cihazların yüksek satın alma maliyetleri hangi noktada karşılığını almaya başlıyor?
Bireysel teknolojilerin tasarruf potansiyelini değerlendirmek için işletme maliyetlerini etkileyen aşağıdaki faktörler incelenmeli, ağırlıklandırılmalı ve parasal açıdan değerlendirilmelidir:
Bakım
Enerji sisteminin bakımına ilişkin maliyetler, örneğin akü değişimi ve bakımı veya servis teknisyeninin kullanımı gibi çalışma süresi de dahil olmak üzere bakım maliyetlerini içermelidir. Aynı şekilde, aşınma ve yedek parça ve onarım maliyetleri ile hizmet ömrü de çalışma saatlerine veya kalan kapasiteye göre değerlendirilmelidir.
Sürdürülebilirlik
Enerji dengesini hazırlamak için CO 2 emisyonları ve lojistik lokasyonu işletmek için kullanılan enerji miktarı, ilgili maliyetlerle birlikte kaydedilmelidir.
Forklift filosu
Forklift filosunun enerji maliyetlerini ve CO 2 emisyonlarını hesaplamak için, bireysel cihaz türleri ve kullanım dikkate alınarak tüm cihazların toplam enerji tüketimi belirlenmelidir. Endüstriyel forkliftlerin eğitimli personel tarafından güvenli kullanımı ve enerji tasarruflu sürüş tarzı, enerji tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunur.
Altyapı
Altyapıyı kurma veya yenileme maliyetleri yerel koşullara bağlıdır. Yüksek şarj akımlarına yönelik kablolar veya hidrojenin dolum istasyonuna taşınmasına yönelik hatlar doğrudan yeni bir binaya döşenebilir ve inşaat maliyetlerine dahil edilebilirken, enerji tedariği için altyapıda sonradan yapılacak değişikliklerin, inşaat maliyetlerinde dikkate alınması gerekebilir. forklift filosunu dönüştürme projesi. Bunu yapmak için, kullanılabilirlik durumu yerel enerji tedarikçisi ile netleştirilmelidir.
finansman
Federal hükümet, eyaletler ve bölgesel girişimler, yeni teknolojiler veya yenilenebilir enerji kullanımı yoluyla CO2 emisyonlarını azaltan projeleri desteklemektedir . Enerji verimliliğini artırmaya yönelik projeler de sıklıkla finansmana uygundur.
Gazlı veya dizel forkliftlerden oluşan mevcut endüstriyel ekipman filonuzu modernize etmek için finansman programları hakkında genel bilgi mi arıyorsunuz? Daha fazla bilgi edinmek için “ Forklift destek programları: Elektrikli tahriklere yönelik devlet sübvansiyonları ” konulu en son blog yazımızı okuyun .
Süreçler
Son olarak, incelenmekte olan enerji sisteminin proses verimliliği, kullanım süresi, şarj süreleri ve iş yükü dahil seyahat sürelerine göre cihazın kullanılabilirliği finansal olarak değerlendirilerek hesaplanmalıdır. Bu amaçla, iç veya dış mekan kullanımı, toprak koşulları, vardiyalı kullanım veya sıcaklık gibi sahadaki bireysel çalışma koşulları dikkate alınmalıdır.
Toyota, çeşitli uygulama faktörlerini kaydetmek ve mali açıdan değerlendirmek için destek ve çeşitli araçlar sunar. Önemli olan, bireysel faktörleri doğru bir şekilde analiz edebilmek ve bunları genel olarak değerlendirebilmek için ekip içinde güvene dayalı bir alışveriştir. Toyota, maliyetleri dikkate almak amacıyla, sonuçta doğru çözümü geliştirebilmek ve ilgili uygulama için sağlam temellere dayanan bir öneri sunabilmek amacıyla birçok temel bilgiyi içeren ayrıntılı bir maliyet hesaplayıcısı geliştirdi.
İlgili tüm bilgiler ve maliyet etkenleri hesaplama esasına dahil edilir:
- Cihaz başına edinme maliyetleri
- Finansman dahil satın alma maliyetleri altyapısı
- Cihaz ve yıl başına bakım maliyetleri
- Bakım altyapısı pa
- Tüm cihazlar için ek işletme maliyetleri pa
- Finansal destek
Kurşun asitli akülerden lityum iyon akülere geçiş
Toyota Material Handling , Hermes Fulfillment ile birlikte Thuringia’nın Ohrdruf kentindeki tesiste forklift filosunun kurşun asitten lityum iyon akülere geçişini analiz etti. Daha kısa teslimat sürelerini ve ertesi gün teslimat teklifini sürdürmek için lokasyon iki vardiyalı çalışmaya dönüştürüldü. Bu aynı zamanda endüstriyel forkliftlerin çalışma süresini de iki katına çıkardı.
En yüksek miktarda enerjiye ihtiyaç duydukları ve en uzun süre çalıştıkları için sahada halihazırda mevcut olan 30 istifleme aracı üzerinde özellikle duruldu. Toyota, cihazların kullanılabilirliğinin pilleri değiştirmeden birkaç vardiya boyunca korunabilmesini sağlamak için bunların kullanımını ve olası tasarruf potansiyelini analiz etti. Aşağıdaki hususlar özellikle konuyla ilgiliydi:
- Enerji maliyetleri
- CO 2 emisyonları
- Bakım maliyetleri
Cihaz başına yılda 1.800 çalışma saati ve 84 aydan fazla hizmet ömrü kullanıldığında enerji maliyetleri yüzde 16 oranında azaldı. Aynı zamanda CO 2 emisyonlarında da yüzde 16 oranında (toplam 185 ton) tasarruf sağlandı. Ayrıca bakım maliyetleri de yüzde 11 daha düşük. Genel olarak hesaplama, işletme maliyetlerinde önemli bir tasarrufla sonuçlandı. Hermes Fulfillment, sermaye bağlamadan veya ekipman alımına yatırım yapmadan bir kiralama modeli seçerek, değişimin ilk gününden itibaren avantajlardan yararlandı. Cihazların daha yüksek kullanılabilirliği ve örneğin pil bakımının ortadan kaldırılmasıyla elde edilen zaman tasarrufu nedeniyle, servis sağlayıcı artık Noel öncesi yoğun dönemlerde bile ek kiralama cihazları olmadan işleri yönetebiliyor.
Hemen hemen her lojistikçinin sorduğu soruyla karşı karşıyaydık: Endüstriyel forkliftlerimi mümkün olduğunca verimli nasıl kullanabilirim?
Ronald Ganther, Gelen Hermes Yerine Getirme Başkanı
Lityum iyon teknolojisi, pillerin hızlı bir şekilde şarj edilmesini sağlar; B. öğle yemeği molasında. Yani kısa bir süre için bile olsa cihaza ihtiyaç duyulmadığında her zaman şarj edilir. Pil değişiklikleri artık geçmişte kaldı ve zaman alan suyun yeniden doldurulması artık gerekli değil. Li-Ion teknolojisine sahip filonun verimliliğini artırmanın en önemli unsuru şarj döngülerine uygunluk: “Toyota, şarj döngülerini ihtiyaçlarımıza göre hesapladı. Çalışanlara ne zaman yükleme yapılacağı konusunda eğitim verildi. Ronald Ganther, “Bu, cihazların çalışma sürelerinin vardiyalarımıza göre sorunsuz bir şekilde yürütülebilmesini sağlayabileceğimiz anlamına geliyor” diyor.
Kurşun asitten hidrojene geçiş
Yakıt hücresi teknolojisi, forklift filoları için tamamen emisyonsuz çalışma imkanı sunar . Avrupa’da karayoluyla mal taşımaya yönelik ticari araç endüstrisi hâlâ büyük ölçüde geliştirme aşamasında olsa da, bu tahrik teknolojisi halihazırda endüstriyel ekipmanlarda kullanılıyor. Burada öncü ve inovasyon lideri olan Toyota, Japonya ve İtalya’daki kendi üretim tesislerindeki projelerin yanı sıra ABD ve Avrupa’da da 500’e varan cihaz filosuyla çeşitli projeleri hayata geçirdi. Kullanıcılar arasında gıda endüstrisi, otomotiv endüstrisi, perakende ve lojistik sektörlerinin yanı sıra havalimanları ve limanlardaki şirketler yer alıyor.
Toyota Material Handling, Almanya’da daha yüksek tonajlı on iki yakıt hücreli forklift ve yoğun kullanım senaryosu içeren mevcut bir H2 projesi için öncelikli olarak CO2 ve enerji alanlarındaki tasarruflara baktı . Proje planlamasının bir parçası olarak mevcut finansman seçenekleri dikkate alınmış ve H2 altyapısının kurulumuna yönelik tüm maliyetler ve yenilenebilir enerjiden elde edilen yeşil hidrojenin fiyatı dahil edilmiştir. Hesaplama, CO 2 emisyonlarını %100 azaltırken enerji maliyetlerinde %29 tasarruf elde edildiğini gösterdi.
Yakıt hücresi teknolojisinin genel avantajları da vardır:
- 6-8 saatlik kullanım/çalışma saati için 2 ila 3 dakika içinde hızlı yakıt ikmali
- Ömrü: yaklaşık 20.000 çalışma saati
- Benzin istasyonları lojistik sürecinde en uygun şekilde konumlandırılır ve bu nedenle verimsiz seyahat süreleri ortadan kaldırılır
- Ağ yükü piklerinin önlenmesi (Li-ion ile cihaz başına yüksek bağlantı değerleri)
- Kontrol enerji gereksinimlerinde azalma
- Yüksek ölçeklenebilirlik
- Yeşil enerji kullanımı
- Gaz, EEG ek ücretine/düşük ağ ücretlerine tabi değildir
- Fazla elektrik, elektroliz yoluyla yeşil hidrojene dönüştürülebilir ve depolanabilir
Her iki proje örneği de yeni tahrik teknolojilerinin iyileştirme fırsatı sunduğunu gösteriyor. Lityum-iyon teknolojisi ve hidrojenin birçok güçlü yanı vardır ve enerjiden, CO2 emisyonlarından ve dolayısıyla maliyetlerden tasarruf sağlar . Doğru enerji sistemleri aynı zamanda proses sürelerini iyileştirmenin de bir yoludur. Her an değişiklik yapılabilir. Ancak forklift filosu için doğru tahrik tipi seçimini yapabilmek amacıyla önceden her bir uygulamanın ayrıntılı olarak analiz edilmesi gerekir.